Artikel archief

Waarom dansles voor mijn kind?

10-03-2019 17:46
Uiteraard is het de perfecte basis voor als ze later door willen gaan met dansen, welke stijl dan ook! Door het blijven volgen van de lessen kunnen de leerlingen worden opgeleid van amateur tot en met professioneel niveau. Om dit niveau te bereiken wordt het wel aangeraden om tenminste twee keer...

Mag mijn kind meedoen met de voorstelling of examens?

10-03-2019 17:40
Alle leerlingen die zelfstandig, zonder ouders, kunnen dansen mogen meedoen aan de dansvoorstellingen en alle leerlingen die 3 jaar of ouder zijn mogen eveneens internationale dansexamens afleggen. Niet alle leerlingen zullen op kunnen gaan voor Gevorderde en Vergevorderde examens, maar alle...

Wanneer zijn de lessen?

10-03-2019 17:39
Zie hiervoor onze lesroosterpagina: Balletschool de Kattensprong verzorgt lessen op twee verschillende locaties. Kies hier het gewenste lesrooster: Amsterdam West (de Springplank) Den Bosch (de Kruiskamp)

Waarom zijn de lessen Peuter & Kleuterdans korter dan de andere danslessen?

10-03-2019 17:37
Alle Peuter & Kleuterdanslessen duren 45 minuten omdat deze lengte bij de concentratieboog van peuters en kleuters pas. Langer doorgaan is voor veel peuters en kleuters moeilijk.

Zijn er lessen tijdens de schoolvakanties?

10-03-2019 17:35
In het jaarrooster vind je alle dagen waarop er geen lessen zijn in verband met vakanties, feestdagen, examens en voorstellingen. Zie voor meer informatie onze lesroosterpagina.

Wat als we niet kunnen komen?

10-03-2019 17:31
Meld je af via een m ail of  SMS als je niet aanwezig kunt zijn bij de les. Ook na afloop van de les wordt dit nog op prijs gesteld. Op afspraak is het soms mogelijk deze les 'in te halen' in een andere lesgroep. Let op: ook als je niet aanwezig bent, moet je gewoon voor de les betalen....

Mogen ouders / verzorgers kijken tijdens de lessen?

10-03-2019 17:18
Tijdens alle gewone lessen én proeflessen mogen ouders / verzorgers niet komen kijken en dienen zij uit het zicht van de leerlingen te wachten. Wij hebben hiervoor bewust gekozen om rust in de lessen te creëren, want toeschouwers zorgen helaas voor veel spanning en afleiding. Er mogen, mede vanwege...

Mogen leerlingen tijdens de les naar de wc?

10-03-2019 14:25
Het is erg fijn als leerlingen naar de wc gaan vóór de les begint, om de les niet te verstoren en plasongelukjes te voorkomen. Bij peuters en kleuter kan de docent niet mee naar de wc om te helpen.

Mijn kind is jarig (geweest), mag deze in de les trakteren?

10-03-2019 14:23
Uiteraard! Verjaardagen zijn belangrijk en wij vinden het leuk om dit ook in de danslessen te vieren. Als leerlingen willen trakteren mogen zij de traktatie aan het begin van de les mee naar binnen nemen. Aan het einde van de les zullen wij dat met zijn allen een verjaardagsdansje en -liedje doen,...

Wat als afscheid nemen nog moeilijk gaat?

10-03-2019 14:21
Wanneer het afscheid nemen nog moeilijk gaat, helpt het om een favoriete, zachte knuffel mee naar binnen te geven. Neem bij de deur van het lokaal kort en positief afscheid. Benadruk dat je in de buurt blijft en je kind op komt halen wanneer de les afgelopen is. Na een aantal lessen wennen gaat het...
Onderdelen 41 - 50 van 65
<< 3 | 4 | 5 | 6 | 7 >>